Pan T.

Opis:
Zima 1953. W Warszawie pojawiają się terroryści. Planują spektakularny zamach i obalenie ustroju.

Pan T., szykanowany przez władze i ignorowany przez środowisko literat, wegetuje na skraju nędzy.

Jego sąsiadem jest chłopak z prowincji pragnący zostać dziennikarzem. Pan T. wprowadza go w arkana pisania i odkrywa przed nim świat zakazanego jazzu. Prowincjusz pozostaje pod wielkim wrażeniem swego mistrza, a równocześnie… donosi na niego do UB.

Pan T. żyje z korepetycji. Udziela ich atrakcyjnej nastolatce. Rodzi się między nimi uczucie.

Tymczasem bezpieka wpada na trop terrorystów.

I odkrywa powiązania Pana T. z Wielkim Spiskiem…
Zwiastun:
Plakat:
Tytułowy Pan T. znajduje się na środku plakatu. Mężczyzna unosi się nad ziemią, a jego postać odcina się wyraźnie od czerwonego tła. Pan T. ma około 40 lat, jest szczupły, ubrany w gruby płaszcz do kolan, wokół szyi ma zawiązany szalik. Nosi okulary z ciemnymi oprawkami, włosy ma zaczesane do tyłu. Na górze plakatu znajduje się napis: „W absurdalnych czasach humor to podstawa”, poniżej tytuł: „Pan T.”, a po obu stronach w złotych liściach laurowych zamieszczone są informacje: „44. Festiwal Filmowy Gdynia 2019 – Najlepsza Drugoplanowa Rola Męska”, „Energa Camerimage 2019 – Najlepszy Film Polski”, „Polskie Nagrody Filmowe Orły 2020 – Najlepsza Scenografia”, „PFFA 2019 Chicago – Special Jury Award”, „PFFA 2019 Chicago – Chicago Film Critics Award”, „Polskie Nagrody Filmowe Orły 2020 – Najlepsze Kostiumy”.
Fotosy:
Kadr jest czarno-biały. Pracownia artystyczna. Na pierwszym planie widać figurki żyraf, w oddali na regałach znajdują się figurki innych zwierząt. Przy stole siedzą ubrani w grube płaszcze: Leszek Balcerowicz i Kazimierz Kutz. Widać, że rozmawiają z osobą po drugiej stronie stołu.
Kadr jest czarno-biały. Pomieszczenie. W jednym rządzie stoi i wymienia się uwagami czwórka osób. Ich spojrzenia skierowane są w bok. Trzej mężczyźni ubrani są w czarne garnitury, jeden z nich pali cygaro. Wśród nich jest główny bohater filmu, Pan T., w charakterystycznych przyciemnianych okularach. Obok nich stoi młoda, krótko obcięta kobieta w białym garniturze, w jednej ręce trzyma kieliszek, a drugą opiera na mężczyźnie palącym cygaro.
Kadr jest czarno-biały. Pomieszczenie. Spotkanie towarzyskie. Przy stole z kieliszkami siedzi czwórka osób. Pierwsza kobieta jest widoczna tylko częściowo, to nie na niej skupia się kadr. Następnie widać mężczyznę w średnim wieku, ubranego w garnitur, nad którym pochyla się młoda, krótko obcięta kobieta. Obok nich siedzi główny bohater, Pan T., również w garniturze. Mężczyzna przegląda czasopismo.
Kadr jest czarno-biały. Gabinet. Na ścianie wisi portret Bolesława Bieruta. Przy eleganckim biurku siedzi kobieta w szpilkach, ma założoną nogę na nogę. Rozmawia z głównym bohaterem filmu, Panem T., który siedzi w znacznej odległości od niej po przekątnej pokoju. Widać jego profil. Nad postaciami unosi się mikrofon na tyczce.
Kadr jest czarno-biały. Warszawska starówka. Kadr przedstawia pracę na planie filmu „Pan T.”. Widać operatora filmu, Adama Bajerskiego, który kieruje kamerę na głównego bohatera filmu granego przez Pawła Wilczaka. Aktor stoi bokiem, ubrany w golf, płaszcz i przyciemniane okulary. Wokół nich widać inne osoby z ekipy filmowej.
Powrót